YOW - Twoja własna fala
YOW to akronim oznaczający "Your Own Wave" (Twoja własna fala), ponieważ na YOW nie jesteś zależny od fal, aby uzyskać autentyczne wrażenia z surfowania.
Dokładne odwzorowanie ruchów podczas surfowania: YOW przenosi ruchy, które wykonujesz podczas surfowania na ulicę, dokładniej niż jakakolwiek inna deska do Streetsurfingu. Jeśli zastosujesz ruchy, których nauczyłeś się na desce YOW, do surfowania, surfowanie będzie skuteczne.
Jeśli podczas surfowania będziesz wykonywał ruchy, których nauczyłeś się na większości desek Streetsurf, wpadniesz do wody, ponieważ przesunięcie ciężaru ciała jest tutaj inne. Dzięki temu jazda na YOW jest nie tylko przyjemna, ale deska YOW działa jak "trener surfingu"! To wielka różnica i zaleta YOW w porównaniu z deskami Streetsurfingowymi innych marek! Dzięki niemal identycznym ruchom uczysz się i uwewnętrzniasz prawidłowe ruchy podczas surfowania i w ten sposób trenujesz swoją pamięć ruchową, zamiast mylić ją z błędnymi ruchami.
###
Mechanizm sterowania YOW
Mechanizm sterowania YOW został wynaleziony, opracowany i opatentowany na całym świecie przez dwóch hiszpańskich surferów. Quiksilver i Globe również chciały nabyć prawa do YOW, ale ostatecznie ofertę wygrała firma HLC.


Unikalny punkt sprzedaży: naprawialny mechanizm sterowania: Za pomocądołączonej śruby montażowej można błyskawicznie naprawić mechanizm sterowania, dzięki czemu na desce można jeździć jak na zwykłej desce typu cruiser. Ta funkcja również została opatentowana i jest dostępna tylko w YOW.
System YOW Meraki Surfskate jest zwieńczeniem ostatnich 5 lat badań i rozwoju. Uproszczona i wzmocniona konstrukcja oraz opatentowany przez Yow system sprężyn sprawiają, że jest to jedna z najbardziej unikalnych konfiguracji surfskate na świecie.
Yow usunął zbędne części starego systemu, zachowując opatentowany system sprężyn i wzmocnił najważniejsze części, dzięki czemu oś jest lżejsza i mocniejsza, a także poprawia estetykę. Nowy system jest teraz połączony z własnymi wózkami Yow, dzięki czemu cały system jest bardziej stabilny, nie tracąc przy tym płynności surfowania, z której system Yow jest znany. Przenieś swoją jazdę na łyżwach na wyższy poziom.

Pasuje do wszystkich deskorolek i cruiserów
Jedyny na rynku mechanizm sterowania, który jest kompatybilny ze wszystkimi deskorolkami i cruiserami
jeśli nie masz pieniędzy na zakup YOW Complete, możesz wykorzystać osie, koła i łożyska, które już masz, ponieważ dzięki mechanizmowi sterowania YOW możesz przekształcić każdą deskorolkę/wózek w Streetsurfboard. W zestawach YOW wszystkie komponenty są wysokiej jakości i precyzyjnie dopasowane do siebie, dzięki czemu zakup zestawu YOW Complete, a nie tylko mechanizmu sterowego YOW, ma zawsze sens z punktu widzenia osiągów deski.
Komponenty znormalizowane: Wszystkie części YOW Complete mogą być poluzowane lub dokręcone przy użyciu konwencjonalnych narzędzi do skate'ów Doskonała jakość pokładu i wszystkich zainstalowanych komponentów:
- Pokład wykonany w 100% z klonu amerykańskiego pochodzącego z kontrolowanych upraw (pieczęć FSC za przyjazną środowisku uprawę i przetwarzanie), indywidualnie tłoczony przez HLC w Hiszpanii
- Jessup Griptape
- Koła Cinetic wykonane z wysokiej jakości uretanu o bardzo dużym odbiciu
- Wózki standardowe Caliber lub YOW
- Mechanizm kierowniczy YOW wyprodukowany w Hiszpanii
- Łożyska kulkowe Abec 7
Obecnie istnieją dwa mechanizmy sterowania, które różnią się zastosowaną sprężyną:

- Model S4 ma sprężynę 4 mm i jest zalecany dla zawodników o wadze do 50 kg
- Wersja S5 ma sprężynę o grubości 5 mm i jest zalecana dla zawodników o wadze 50 kg lub więcej
Zawodnik, który waży znacznie więcej niż 50 kg, może również jeździć z układem kierowniczym S4. Jednak im cięższy zawodnik, tym deska YOW jest bardziej sterowna. Dlatego YOW poleca swój system sterowania S5 dla cięższych zawodników.
Im krótszy jest rozstaw osi (czyli odległość między przednią a tylną osią), tym deska YOW jest bardziej zwrotna. Deska YOW o długości 40" jest zatem bardziej stabilna w sterowaniu niż deska YOW o długości 30".
Ważne: Aby mechanizm sterowania YOW działał prawidłowo, ważne jest, aby nakrętka YOW Kingpin była zawsze prawidłowo dokręcona. Dzięki temu obie ruchome części płyty podstawowej są zawsze równoległe do siebie, a nacisk na zamontowane łożyska kulkowe pochodzi z góry, a nie z boku. Jeśli nakrętka YOW Kingpin zostanie dokręcona zbyt luźno, łożyska kulkowe będą się szybciej zużywać. Jeśli nakrętka szpilki YOW Kingpin zostanie zbyt mocno dokręcona, łożyska kulkowe również szybciej się zużyją i uniemożliwią prawidłowe poruszanie się mechanizmu kierowniczego
Nakrętka YOW Kingpin jest prawidłowo dokręcona, kiedy dwie ruchome części płyty podstawowej są do siebie równoległe:
- są do siebie równoległe
- nie mają możliwości gry w górę i w dół (tzn. nie można ich przesuwać w górę i w dół)
- można łatwo i bez większego wysiłku kołysać się w prawo i w lewo
Specjalnie ukształtowana nakrętka YOW Kingpin, która jest teraz zainstalowana, jest bardzo ciasna i prawie w ogóle się nie poluzowuje. Dlatego należy ją sprawdzać bardzo rzadko.
10 WSKAZÓWEK DLA SURFERÓW
Dziesięć kroków do nauczenia się prawidłowej techniki jazdy ("surf pumping") na desce YOW:
1. Umieść przednią stopę za otworem w osi przedniej. Jeśli przednia stopa znajduje się na przedniej osi lub nawet przed nią, możesz upaść, jeśli nacisk na mechanizm kierowniczy YOW będzie przeciwny do kierunku jazdy (jest to podobne do próby jazdy na rowerze tyłem). W zależności od długości nogi i preferencji, przednia stopa może być umieszczona bardziej z tyłu, w kierunku środka deski. Najważniejsze jest to, że zawsze znajduje się za przednią osią.
2. Wypchnij się na krótko, trzymając tylną stopę na ziemi.
3. Umieść tylną stopę na desce, mniej więcej na otworze osi tylnej lub nieco za nim.
4. Unieś lekko ramiona i lekko ugnij kolana, żeby poprawić równowagę. Skręć lekko tylne kolano w kierunku jazdy, aby wywierać większy nacisk na tylną niż przednią stopę, bez konieczności przesuwania środka ciężkości ciała zbyt daleko do tyłu. Przesunięcie środka ciężkości ciała zbyt daleko do tyłu może spowodować zbyt duże wychylenie do tyłu, upadek do tyłu i wystrzelenie deski do przodu ("Mister Wilson"). Wypchnij miednicę lekko do przodu (nie wystawiaj tyłka do tyłu / nie przyjmuj pozycji "krzesła z kupą").
5. Na przemian przesuwaj ciężar ciała lekko w kierunku czubków stóp i pięt.
WAŻNE: tylna stopa wywiera główną część nacisku. Przednia stopa tylko towarzyszy ruchowi.
6. Przesuwaniu ciężaru ciała na przemian w kierunku czubków stóp i pięt towarzyszą lekkie ruchy w tej kolejności: A) Wzrok, B) ramiona i C) talię, które D) ostatecznie przenosi na stopy.
7. Wzrok (głowa) i tylne ramię inicjują ruch ramion: zaczynając od ruchu tylnego łokcia w tył i w przód, najpierw pojawiają się ramiona, potem tułów, talia, a na końcu nacisk stóp.
8. Wzrok jest zawsze skierowany na miejsce, do którego mamy się udać. Nie patrz na tablicę.
9. Wszystkim tym ruchom towarzyszy lekkie zgięcie kolan, kiedy rozpoczynamy skręt.
10. Im mocniej i szybciej wykonujemy te ruchy, tym mocniejsze i szybsze będą nasze skręty.