Foil Kite Boards

Jeśli śledzisz ostatnio scenę latawcową, na pewno zauważyłeś kitefoils, słyszałeś o nich lub widziałeś gdzieś ich zdjęcie.  Kitefoils są obecnie coraz częściej używane w każdym miejscu, zarówno na jeziorach śródlądowych, w rejonach o słabym wietrze, jak i na morzu. Z doświadczenia wiemy, że kitefoil w porównaniu ze zwykłą deską daje zupełnie inne odczucia podczas opuszczania powierzchni wody. Twoja deska po prostu reaguje INNIE!

Jeśli nie miałeś jeszcze do czynienia z kitefoil, nie wiesz, jak wygląda i jak jest zbudowany, streściliśmy tutaj kilka opisów. Po pierwsze, należy wspomnieć, że kitfoils można zdemontować w celu ułatwienia transportu.

[czytaj więcej]

Jeśli śledzisz ostatnio scenę latawcową, na pewno zauważyłeś kitefoils, słyszałeś o nich lub widziałeś gdzieś ich zdjęcie.  Kitefoils są obecnie coraz częściej używane w każdym miejscu,... dowiedz się więcej »
Zamknij okno
Foil Kite Boards

Jeśli śledzisz ostatnio scenę latawcową, na pewno zauważyłeś kitefoils, słyszałeś o nich lub widziałeś gdzieś ich zdjęcie.  Kitefoils są obecnie coraz częściej używane w każdym miejscu, zarówno na jeziorach śródlądowych, w rejonach o słabym wietrze, jak i na morzu. Z doświadczenia wiemy, że kitefoil w porównaniu ze zwykłą deską daje zupełnie inne odczucia podczas opuszczania powierzchni wody. Twoja deska po prostu reaguje INNIE!

Jeśli nie miałeś jeszcze do czynienia z kitefoil, nie wiesz, jak wygląda i jak jest zbudowany, streściliśmy tutaj kilka opisów. Po pierwsze, należy wspomnieć, że kitfoils można zdemontować w celu ułatwienia transportu.

###

 

Z jakich części składa się kitefoil?

levitaz_kite__foil_board_sport

  • Maszt
  • Kadłub
  • Przednie skrzydło
  • Tylne skrzydło

 

Masztkitefoil Maszt jest połączony z deską z jednej strony i stanowi podporę dla skrzydła z dolnej strony. Długość masztu kitefoila może być różna i w zasadzie określa tylko, jak wysoko możesz jeździć z kitefoilem nad powierzchnią wody. Z reguły maszt obecnych modeli ma długość od 90 do 110 cm. Maszt i skrzydła są wykonane z bardzo lekkich i wytrzymałych materiałów, takich jak włókno szklane, aluminium i/lub karbon. 

Przednie skrzydło kitefoila Przednie skrzydło w znacznym stopniu decyduje o unoszeniu się kitefoila, im większe skrzydło, tym łatwiej się na nim jeździ. Oprócz siły nośnej, przednie skrzydło folii kitefoil decyduje o prędkości i zwrotności folii. Dzięki systemowi Element firmy Levitaz możesz jeździć z prędkością 12 km/h w zawisie. Jest to dość powolne i wynika z dużego przedniego skrzydła. Jednak szczególnie na początku łatwo jest cię przytłoczyć zbyt dużą prędkością podczas startu.

Tylne skrzydłokitefoila Tylne skrzydło służy do stabilizacji kitefoila i jest zwykle 2,5 do 3 razy mniejsze od przedniego. Dodatkowo, tylne skrzydło ma kształt litery V. Oznacza to, że tylne skrzydło jest skierowane w dół, dzięki czemu nie wystaje z wody pod większym kątem.

Kadłub  Kadłub to połączenie między przednim skrzydłem masztu a tylnym skrzydłem. Ta część kitefoila musi być bardzo stabilna i oczywiście nie powinna ulec deformacji pod wpływem uderzenia. Aby te części mogły zostać prawidłowo połączone, Levitaz zainstalował małą płytkę na dolnym końcu masztu.

Odpowiednia deska do kitefoil? Pomocne jest to, że istnieje standardowy rozmiar do mocowania masztów. Oznacza to, że możesz przymocować prawie każdy maszt do każdej deski. Istnieją jednak dwa podstawowe systemy, które należy rozróżnić: Zwykłe mocowanie za pomocą 4 śrub i pudełka Tuttle Box. Zasadniczo kompatybilne jest mocowanie za pomocą 4 śrub. Niektóre deski mają system szyn na desce specjalnie dla foili, aby można było regulować foila do przodu i do tyłu. Zaleca się wzięcie nieco większej deski, zwłaszcza na początku. Zaletą większej deski jest to, że jest nieco gładsza, kiedy wychodzisz ze stanu unoszenia się na powierzchnię wody, zwłaszcza jeśli jest to deska typu wave.

Rozmieszczenie pętli na kitefoilu  Rozmieszczeniepętli na kitefoilu to naprawdę kwestia gustu. W zasadzie możesz też zacząć od "strapless", "front only", "front and back" lub "centre front". Według "starych wyjadaczy" najłatwiej jest zamontować pętle z obu stron z przodu. Ważne jest, aby pętle nie były ułożone ciasno, jak na desce twintip. Bardzo ważne jest, zwłaszcza na początku, abyś nigdy nie był zbyt mocno związany z deską i abyś w każdej chwili mógł z niej zeskoczyć.

Jak działa kitefoil? System jest taki sam jak w samolocie czy latawcu. Krzywizna skrzydeł generuje wystarczającą siłę nośną , aby kiter i deska znalazły się w zawisie. Unoszenie powstaje poprzez rozszczepienie wody i sprawienie, że jedna połowa pokonuje większy dystans dzięki wygięciu skrzydła. Im większa prędkość, tym większe uniesienie.

Jak prawidłowoprzenosić folię latawcowąAby przenosić folię latawcową bezpiecznie i bez uszkodzeń, najlepiej jest ją trzymać na ramieniu. Aby to zrobić, maszt połóż na ramieniu, a skrzydło najlepiej skieruj do przodu, ponieważ z deską przed głową nie widzisz, dokąd zmierzasz.

Jeśli na początku transport z kitefoilem wydaje się nieporęczny (w porównaniu z konwencjonalnym kiteboardem twintip), myśl ta zniknie, gdy tylko pokonasz pierwsze metry. 

 

 

 

 

Zamknij filtr
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
z do
  •  
  •  
  •  

 

Z jakich części składa się kitefoil?

levitaz_kite__foil_board_sport

  • Maszt
  • Kadłub
  • Przednie skrzydło
  • Tylne skrzydło

 

Masztkitefoil Maszt jest połączony z deską z jednej strony i stanowi podporę dla skrzydła z dolnej strony. Długość masztu kitefoila może być różna i w zasadzie określa tylko, jak wysoko możesz jeździć z kitefoilem nad powierzchnią wody. Z reguły maszt obecnych modeli ma długość od 90 do 110 cm. Maszt i skrzydła są wykonane z bardzo lekkich i wytrzymałych materiałów, takich jak włókno szklane, aluminium i/lub karbon. 

Przednie skrzydło kitefoila Przednie skrzydło w znacznym stopniu decyduje o unoszeniu się kitefoila, im większe skrzydło, tym łatwiej się na nim jeździ. Oprócz siły nośnej, przednie skrzydło folii kitefoil decyduje o prędkości i zwrotności folii. Dzięki systemowi Element firmy Levitaz możesz jeździć z prędkością 12 km/h w zawisie. Jest to dość powolne i wynika z dużego przedniego skrzydła. Jednak szczególnie na początku łatwo jest cię przytłoczyć zbyt dużą prędkością podczas startu.

Tylne skrzydłokitefoila Tylne skrzydło służy do stabilizacji kitefoila i jest zwykle 2,5 do 3 razy mniejsze od przedniego. Dodatkowo, tylne skrzydło ma kształt litery V. Oznacza to, że tylne skrzydło jest skierowane w dół, dzięki czemu nie wystaje z wody pod większym kątem.

Kadłub  Kadłub to połączenie między przednim skrzydłem masztu a tylnym skrzydłem. Ta część kitefoila musi być bardzo stabilna i oczywiście nie powinna ulec deformacji pod wpływem uderzenia. Aby te części mogły zostać prawidłowo połączone, Levitaz zainstalował małą płytkę na dolnym końcu masztu.

Odpowiednia deska do kitefoil? Pomocne jest to, że istnieje standardowy rozmiar do mocowania masztów. Oznacza to, że możesz przymocować prawie każdy maszt do każdej deski. Istnieją jednak dwa podstawowe systemy, które należy rozróżnić: Zwykłe mocowanie za pomocą 4 śrub i pudełka Tuttle Box. Zasadniczo kompatybilne jest mocowanie za pomocą 4 śrub. Niektóre deski mają system szyn na desce specjalnie dla foili, aby można było regulować foila do przodu i do tyłu. Zaleca się wzięcie nieco większej deski, zwłaszcza na początku. Zaletą większej deski jest to, że jest nieco gładsza, kiedy wychodzisz ze stanu unoszenia się na powierzchnię wody, zwłaszcza jeśli jest to deska typu wave.

Rozmieszczenie pętli na kitefoilu  Rozmieszczeniepętli na kitefoilu to naprawdę kwestia gustu. W zasadzie możesz też zacząć od "strapless", "front only", "front and back" lub "centre front". Według "starych wyjadaczy" najłatwiej jest zamontować pętle z obu stron z przodu. Ważne jest, aby pętle nie były ułożone ciasno, jak na desce twintip. Bardzo ważne jest, zwłaszcza na początku, abyś nigdy nie był zbyt mocno związany z deską i abyś w każdej chwili mógł z niej zeskoczyć.

Jak działa kitefoil? System jest taki sam jak w samolocie czy latawcu. Krzywizna skrzydeł generuje wystarczającą siłę nośną , aby kiter i deska znalazły się w zawisie. Unoszenie powstaje poprzez rozszczepienie wody i sprawienie, że jedna połowa pokonuje większy dystans dzięki wygięciu skrzydła. Im większa prędkość, tym większe uniesienie.

Jak prawidłowoprzenosić folię latawcowąAby przenosić folię latawcową bezpiecznie i bez uszkodzeń, najlepiej jest ją trzymać na ramieniu. Aby to zrobić, maszt połóż na ramieniu, a skrzydło najlepiej skieruj do przodu, ponieważ z deską przed głową nie widzisz, dokąd zmierzasz.

Jeśli na początku transport z kitefoilem wydaje się nieporęczny (w porównaniu z konwencjonalnym kiteboardem twintip), myśl ta zniknie, gdy tylko pokonasz pierwsze metry. 

 

 

 

 

Ostatnio oglądane